#24

[For English, see below] Een record aantal deelnemers nam 31 januari deel aan de Stadshart Top bij de Boomsspijker. Dankzij alle waardevolle bijdragen zijn er plannen gemaakt rond communicatie tussen gemeente en buurt, duurzaamheid, een schone buurt en sociale activiteiten. Hier een samenvatting van wat is besproken, bedacht en gedaan: [English version] Looking back on…

#16

Uitkomsten Op 31 januari waren 37 mensen die zich inzetten voor de Oude Binnenstad bijeen bij de Boomsspijker. In deze Bijpraat Top kwamen tien onderwerpen voorbij die dit jaar impact op de buurt zullen hebben. Ook lanceerden we de website van de Stadshart Top. Gepresenteerde onderwerpen:

#11

Uitkomsten Er waren 28 deelnemers, zoals altijd een heerlijke mengelmoes vanuit bewoners, ondernemers, gemeente, culturele en maatschappelijke instellingen enzovoort. We bespraken… Nieuwmarkt Groen 2030 (Stefanie) – er is gebrainstormd over manieren om de Nieuwmarkt te vergroenen: bomen, graszoden, autovrij, waterdoorlating, kruidentuinen en meer. Welke creabea wil helpen hier een moodboard voor te maken? Buurtkunstcentrum bij…

#8

Uitkomsten Maar liefst 24 deelnemers hebben verspreid over 2 ruimtes constructief meegedacht over 4 onderwerpen: OpNieuwHet buurtblad van de Nieuwmarktbuurt staat nu nog onder leiding van hoofdredacteur Roos Hendriks. Zij benut dit jaar om het team stevig invulling te geven. Daarna neemt ze een stapje terug. Er is meegedacht over manieren om gecommiteerde bestuursleden te…

#7

We hebben er een Turbotop van gemaakt van 16-17 uur vanwege de lockdown die om 17 uur begon. Het was dus kort en krachtig! Dankzij de sprekers hebben we kunnen proeven aan zes boeiende onderwerpen en initiatieven. Voor elk onderwerp zijn meedenkers en helpers gevonden.  Uitkomsten Make a Difference Desk – Er komt een balie…

#5

Uitkomsten Het was een hele vrolijke bijeenkomst met allemaal concrete plannen en onderlinge hulp daarbij. We bespraken: De Hoodlab, die van 16 sept tot 2 okt elke do-vr-za, plus zondag 26e op het ‘zwarte pleintje’ staat. Doel: jongeren bedenken wat voor plek zij in de buurt willen. Inhoudelijke bijdragen en inspanningen voor de promotie welkom!…